Week 9 & 10 - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Fleur Muires - WaarBenJij.nu Week 9 & 10 - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Fleur Muires - WaarBenJij.nu

Week 9 & 10

Blijf op de hoogte en volg Fleur

21 Mei 2016 | Ghana, Bolgatanga

De afgelopen weken hebben Evi en ik zo gigantisch hard gewerkt aan het onderzoek dat we vandaag kunnen zeggen dat toch echt bijna af is! Versie twee van het artikel is af, het wordt nog op spelling gecontroleerd en onze mentor werpt een laatste blik erop. Volgende week vrijdag gaan we reizen, dan is het sowieso af! We kunnen niet gelukkiger zijn!:) We zijn er zo trots op!

Inmiddels hebben we een motor waarmee we door heel Bolgatanga crossen zonder al onze energie en moed aan fietsen op te maken. Ook is eindelijk mijn post van mijn ouders aangekomen! Zo fijn:)

Afgelopen weekeind mochten we op de bruiloft van onze Ghanese mentor zijn! Het thema was paars/roze/wit/goud, de bruid was in het paars met goud. Echt een prachtige jurk, ze zag er beeldig uit. Ik had voor deze gelegenheid een witte jurk laten maken. Ik ben nog nooit bij een bruiloft geweest en ik vond het heel bijzonder. De ceremoniemeester was echt een typische Christelijke Ghanees die na elke phrase “Hallelujah!” riep, waarop iedereen met “AMEN!” antwoordde. Tijdens de echte ceremonie konden we helaas niets zien omdat er zo veel mannen omheen stonden om met hun telefoon foto’s te maken.

Onze mentor uit Nederland is naar Ghana gekomen om projecten en onderzoek ideeën te werven voor meer studenten voor de minor. Met haar hebben we de eerste versie van ons onderzoek besproken en hebben we gezellig bij gekletst. Bij mij hebben we ’s avonds gegeten en we hebben water gehaald bij de put, dat was echt hilarisch.

In het ziekenhuis heb ik stagegelopen op de General OPD en Emercency Room. Alle patiënten die een arts of tandarts willen zien komen hier. Hun bloeddruk en gewicht wordt opgenomen en in een systeem gezet. Dat heb ik dus de hele dag gedaan.. haha. Niet echt boeiende dagen waren dit. Het was erg rustig op de Emergency dus hier heb ik verder ook niets kunnen doen.
De weken erop ben ik naar de Maternity gegaan, in de hoop bevallingen te zien. Ik heb een aantal keizersneden bij kunnen wonen, heel erg gaaf! De eerste was een tweeling, wat ik eerst nog niet echt doorhad haha, ineens kwam er nog een baby uit;)
Ik heb helaas nog geen vaginale bevalling gezien, maar wel al geleerd om de ontsluiting te meten!
Ook heb ik een pasgeboren meisje gezien met een gigantisch waterhoofd, zo sneu.

Komende week is onze laatste week in Bolgatanga. Ik ga nog naar de Maternity toe en een dagje op de NICU meelopen. Ons onderzoek maken we helemaal af en ik moet nog een verslag schrijven voor school. En dan vertrekken we vrijdag rond 15.00 uur naar Accra. Van hieruit nemen we een trotro naar Wil, waar we watervallen gaan zien. In dit gebied bezoeken we een monkey sanctuary en beklimmen we de hoogste berg van Ghana. Bij kumasi (waar we met trotro’s, ferry’s en een bus gaan komen) is een groot meer waar we naar toe gaan. Hierna reizen we door naar de kust waar de laatste weken gaan doorbrengen. We kunnen hier zwemmen, surfen, relaxen en weet ik wel niet wat nog meer: heerlijk dus!

  • 22 Mei 2016 - 12:42

    Trotse Ma:

    Ooo Fleur! Bijna klaar met je onderzoek, wat een heeeeeerlijk gevoel moet dat geven!! Ben giga benieuwd wat de Hoge School vindt van het onderzoek. Ik ben giga aan het aftellen, nog n klein maandje te gaan en ben je weer terug. Als ik dit schrijf, beginnen spontaan mijn ogen te tranen...
    Lekker hoor, geen stage meer. En super dat je meerdere sectio s hebt gezien. En ontsluiting meten, wow!! Ga je nu verloskundige worden, lijkt mij super!! Geen idee wat een trotro is, ga ik ff googelen. Mag hopen dat je wel gezekerd bent als je gaat klimmen...(please zeg jaaaaaaa). Ga je met een gids (please zegt jaaaaa, deel 2). En wat is de Maternity eigenlijk ? (moet nog n hoop leren haha). Enfin, have fun en het was weer fijn om je avonturen te lezen. Goodluck en dikke smakkussen van moi.

  • 22 Mei 2016 - 20:07

    Me Again...:

    Fleurie....heb net voor de tigste keer de foto's bekeken, krijg er geen genoeg van! WE WANT MORE! WE WANT MORE!! Wat ben je toch super goed gelukt en zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo fotogeniek!! Dikke trotse kus, mama.

  • 22 Mei 2016 - 20:13

    Roosje:

    I ♥ You!

  • 22 Mei 2016 - 20:31

    Papa:

    Joepie!!!!!!!!!!!

    Goed gedaan schatje. Artikel ziet er goed uit!
    Ben je tevreden met het resultaat? Vast wel!!!

    Klaar voor de laatste loodjes en dan lekker (voorzichtig) rondreizen en genieten!
    20 juni komt steeds dichter bij!!

    Ik ben supertrots op je en kan niet wachten tot je weer thuis bent.

    Liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 5655

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 20 Juni 2016

Onderzoek en stage in Ghana

Landen bezocht: